lauantai 16. maaliskuuta 2013

Rodeotaa?

Näin aluksi, tullut pientä valitusta ratsastuksestani yms asioista joita saatetaan vähän vääristää ja tulla syyttelemään, niin harkitsethan ennenkuin tulet pistämään kommenttia! 
Elikkä kuvasta varmaan jo näkyy kellä menin :) Sain ratsukseni taas Ellin oli se arvattavissa ja silti olin iloinen! Sain tytön hoitaa karsinassa ja nätisti oli vaikka uhitteleekin luimimalla. Olipas kivaa varustaa nyt pitkästä aikaa heppa tunnille kun kavereita oon vaan autellu täs lähiaikoina. Talutettiin Elli maneesiin ja minä hyppäsin kyytiin. Lähti tuo reippaasti menemään ja pohkeita kuunteli.






Käynti meni ihan ookoosti ja keskityin nyt enemmän aseentoon ja eteenpäin ratsastamiseen. Ravissa sitten tapahtuikin jotain ja meni tosi kivaa ravia eikä sellasta hölkäysravia mitä viimeksi meni :) Vasta myöhemmin kun jäin miettimään tuntia tajusin miten erillailla meillä meni kuin viimeksi. Kokoajan eteenpäin! (mutta paaljon on vielä opittavaa, liian paljon ;)) Ravi oli nyt siis kuitenkin mukavaa ja reipasta en joutunut raippaa antamaan ravissa vaan käynnissä jo pohjustin reippautta kun Elli saa pienii sydärei aina ku raippa ees hipasee :D Ni jätinpä sitten varmuuden vuoksi käyntiin kuin raviin tai laukkaan. Kerran kun laukassa mäiskäsin raipalla niin tyttö sai pienen sätkyn ja riistäytyi :D Ei raipan käyttö meillä vielä onnistu. 





Nyt kun meillä ei ollut niitä meidäntasoisia ratsastajia niin päästiin menemään enemmän laukkaa. Tästäkin on nyt tullut valituksia en sano että aliarvostaisin aloittelijoita vaan ei se vaan ole kiva kun opettajalta menee huomiota siihen että katsoo sen perään eikä voida tehdä mitään sellaista mitä se ei osaa :) Toivottavasti kukaan nyt ei enää tän jälkee käsitä väärin!
Nyt kuitenkin päästiin laukkaamaan enemmän. Tehtiin taas aluksi kaksi pääty-ympyrää ja laukkailtiin niissä. Aika monta kierrosta, meijän laukan-nostot on mun mielest iha kivoi mut sitte laukan pitäminen on vielä vähän hakusessa. Siis saan ylläpidettyä laukan ja hidastettua, mutta kuitenkin joutuu keskittymään siihen silleen että ei omaa asentoa ehdi oikeen miettiä :) 


Tää ois kiva kuva mutta ohjat on nii löysäl että huhhuh! 


En tiiä mitä me sepataan ;D 

Juulia tykkää kuvata! :D 

ISO HUOM! Tästä on nyt tullut kysymystä että mitä meinaan
sillä että Ellillä pää ylhäällä niin jotakuinkin tätä :DD Että
siihen luotilinjaan verrattuna... 
Noh laukattiin sitten myöhemmin vielä yksitellen kenttää ympäri kun opettaja katseli laukannostoja, asentoja yms. Sen jälkeen käveltiin tuli hyvä fillis Elli oli vähän innoissaan ja myöhemmin rupesi myötäämään kaulasta sain luotilijalle ja olen tyytyväinen Elliin! Siitä ei kyllä kuvia :D Taisi olla niin pikainen hetki tai jtn kuitenkin arvokkaalla kuvaajallani Juulialla oli kädet täynnä kun kuvasi neljää henkilöä :D Noh sitten just kelaan siinä ku katon peilistä että oho ellihän menee ihan kiitettävästi niin ei aikaakaan kun nostetaan ravi ja ravattiin väliaidoille jotka siis eristää toisen tunnin tässä tapauksessa aikuiseten hevosryhmän tunnin. Elli pelkää vastaan tulevia isoja heposia joten päätti nyt vetää ekaa kertaa mulla rodeota ;) Ekaa kertaa huomasin että heppa jännitty yhtäkkii lähtee peruttaa ja pomppimaan sivuttain ihan kauhuissaan. Noh eipä siinä mitään ohjasin takaisin uralle pienen hangoittelun jälkeen ja sitten ku päästiin maneesin toiseen päähän missä on ovi, lähtee taas peruttaa ja hyppii tällä kertaa pystyyn:D Sama toistuu molemmissa maneesin kulmissa ovi ja hepat oli niin pelottavia Ellille :3 Hauskinta tässä oli kun meni sitten hyppimään keskelle maneesia muut pysähtyy ja jää katselemaan mua :D Sitte se lopettaa ja yritän ohjailla takas uralle, siinä tuotti hiukan vaikeutta kun niin pelottava taisi olla urakin. Mutta kaikki vaan siinä toljottaa meitä ja kelaa pitäiskö liikkuu vai seistä tässä ja kattoa? ;) Ellin ravipätkät maneesien pitkillä sivuilla oli sellast steppailuu ja keveenys tuntu nii oudolle sillon! Mut täs vähä kuvii siit !


Jännitys ravi :D 

Ounou? 

Jälkeen pomppimisen menossa toiseen päätyyn pomppimaan

Kauhistuksen kanahäkki :( 

Aika proosti me mennään! 

Siit on tullu joku andaluusialaisten askelteen jäljennöskoe :D 

Mitä tuol on ? 

Steppailu ravii nosti hirveen korkeelle etujalkoja 

Lopuks Elli kuitenkin rauhottu, täähän niinku kävi viittä vaille ennenku tunti loppu ja tätä rodeoo kesti tosin vaan 3-4minuuttia :D Kyllä siinä ehti jo pelästyä nyt mä lennän täältä kuin leppäkeihäs! Meinasin kyl parikertaa tippuu kun lähti niin sivulle :) Mutta oon ylpee kun en tippunut! Lopuks Elli palas normaaliks äksyponi ihanuudeks <3






12 kommenttia:

  1. elli parka pelkää :3 mut se rodeo oli aik pro :D sä vaa olit siin kaulal :D faunaki vähä hätkähti mut eipä se enempää ku mä olin sillee, elli pelkää me ei :33 mut mul kans siin yhes vaihees fauna kompastu ja mä meinasin kiljasta :D ku se tuli nii yhtäkkii ni mä pelästyin :3 voi fauna mut sovitte ellinkaa yhtee :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps :D Repeilin tallil sit myöhemmi aik paljo.. Ja en mä ollu kaulal? Mä kerran menin kaulan sivulle kun ekaa kertaa säikähti (mut siis nousin heti pois) muut oli pystyyn hyppimistä niin kuvista näkyy että tietenki oon tuol tollee :D Ja jos oisin ollu kaulal ni oisin lentäny sielt ku leppäkeihäs koska Ellii piti kokoajan ohjastaa. Ja kiitti :)

      Poista
    2. Joo, kyl se mun silmille näytti silt et käväsit kaulal :DD ja kyl nousit siit sitte :D ja se willyn ridaajalki oli vähä rodeoo ku se pukitteli :D eikä suostunu laukkaa tai kuuntelee ees koko ridaajaa.. Se meni minne halus :3

      Poista
    3. Nii käväsin siin sivul :D Jeps mut ei se pukitellu ku kai kahesti, willy on omapäinen poni <3

      Poista
  2. voi toi ellin rodeo pätkä oli kyllä hieno;), pikkune vaa hermostu:( mut hienoi kuvii ja kiwa postaus:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä ! :D Ja nii kävi sääliks :/ Jeps isot kiitokset Juulialle <3! Ja kiitti :D

      Poista
  3. awww mun oli pakko ottaa kuvii ellin turvast ku se läpsytteli sen alahuulta aika kuuluvasti käynnissä :3 en kyl saanu yhtää sellast kuvaa mis sen alahuuli ois ollu silleen hassusti :D mut hienosti meette ! ja kyl sä kävit kaulal siel väliaitojen päädys ((;

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo huomasin itekki :D kiitti, ja jeps just siel väliaitojen pääs :)

      Poista
  4. Ihana posatus ja aivan ihana ulkaa :)Hei katoin tota banneria ja olis ihanaa jos voisit tehä mulle kans bannerin ? Voidaan puhuu jossain lisää siitä jos jaksat tai suostut tekemään banneria ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti!! (: Ja joo mut mun pitäis tehä ensin vielä tehä kolmelle muulle ni kattoo ny miten ehtii mut voin väsätä jotain ajan kanssa;) Jutellaan lisää tallilla?

      Poista
  5. Elli tekee tota "rodeooo" vaa koska se vihaa ku tulee vastaan tulevii hevosii. Sillä on joku kammo siitä en tarkemmin tiedä. Ratsasjan pitäisi pysyä silti rauhallisena ja ei ainakaan vetää suusta. Ellillä on muutenkin toinen puoli suusta vähän silleen revennyt kun joskus ennen kun tuli primukselle niin sille on käynyt jotain et se on sillee.. nii siks se on nii arka suusta.

    VastaaPoista
  6. Kyllä mä tiiän miks se tekee niin. Jos lukisit tuolla ylhäällä on mainintaa asiasta.kyllä mä tiiän mitä pitää tehä on mulla siellä opettajaki. Ja en nyt ymmärtänyt syytä miks tulit tollasta kirjoittaa. Nimellä voisit jos tunnut tietävän.

    VastaaPoista