keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

Ellillä tunti

 Nyt siis tulee tuntipostaus kun en la ehtinyt kirjoitella:)! Ja myöhemmin tästä on ehkä tulossa videopostaus jos se nyt on tarpeeksi asiallinen ja jos ehdin editoida :D! En kuitenkaa viitti pistää niinkun viikkoa myöhempään joten ihan suosiolla sitten teen vaikka uuden tai jtn. Kuitenkin päästiin tallille mukanamme Rosa Paula ja Vera :) Mentiin heti katsomaan kellä mennään nooh niinkuin pelkäsin niin mulle oli pistetty Veli! Noh siinä tuli suoraan seinään EI sana ja hätäännyin ja rupesin kysymään että voiko Paula tai Vera vaihtaa kun Paula meni Ellillä ja Vera Faunalla! Noh en ees viittiny kysyy Veralta kun ei ois koskaan vaihtanu ei vrmaa ees satasesta :D Ku Fauna on uus poni ja kaikki haluu mennä sil jopa mä ^.^ Nooh tässäkin vielä nyt pitää kiitellä koska sain ratsukseni sitten vaihdettua ihanan Ellin joten kiitos tuhannesti Paula! Joten arvatenkin tunti meni paaljon paremmin kuin edellisellä kerralla! Tästä Veli-postaukseen! Jeps elikkä Elli ei ollut tunnilla mutta ihan suosiolla annoin Paulan varustaa Ellin vaikka tuo onkin sellane äksy karsinassa ;) No Paula taluttelikin Ellin maneesiin ja minä hyppäsin selkään. Elli oli musta aika reippaan olonen vaikka ei kyllä sitä ollut. Kuunteli kuitenkin mua hyvin. Alku tunnista Ellin kuuluisa kaula venyi pituuttaan ja mä tyhmä en korjannut asiaa kun kuvittelin jotenkin ratsailla että se menis iha hyvi :D Kuvista näkyy....
                                                         
                                                               KUVAT C: JUULIA










Nooh ihan kivasti meni ja yritin keskittyä nyt näihin mun viime tunnin virheisiin :) Musta meni paremmin. No ravissa nyt Ellun kaula oli ties missä mutta innokas laukkaamaan se oli :) Laukka nousi sitten hyvin vaikka en hirveästi pidä Ellin laukasta.. Nyt vaan mentiin siellä ympyrällä :) Elli on kyllä kaikin puolin hieno silti<3 Muut kyllä ei hirveästi pidä siitä :/ En tiiä miks, mut tykkään nykyään toosi paljon ridaa Ellillä joten toivon että saan sen ens kerrallekki:)


Hahahah:D 
Nooh meillä oli siis kaksi ympyrää missä laukkailtiin aina kaksi kerrallaan :/ Musta se on tyhmää koska ei ehdi laukata niin paljoa eikä ehi keskittyy kunnol nii lyhyes ajas. Tämän syy on siinä koska meijän tunneilla on nyt lähiaikoina seikkaillut rästituntilaisia jotka on joltain alkeiskurssilta kotoisin  Kuitenkin meillä oli siis yksi iso ympyrä jossa laukataan sisällä pienempi ympyrä jossa kävellään. Mentiin laukan jälkeen siihen ja yllätyin positiivisesti siinä ratsastaessani. Elli rupes laskee päätään ja rupes menee luotilinjaan & myötäämään niskasta :) Siin hetkes mulle tuli sellane wow hetki ja yritin muistaa mitä tein oikein ja miten ratsastin. Elli on musta nimittäin sellane päätaivaassa ratsastettava joten mulle se oli ''hieno hetki'' :D Mut kuitenki oma asento ei ollu kuitenkaa mikään parahin mutta Ellistä olin ylpee jotenki hienosti :D On nykyää aik vahvasti mun lemppari <3 :)

Upee Elli <3


Tässä menetettii se jo sillee :D 

Sitten tuli loppu käyntien aika ja näi :) Ravailtiin laukan jälkee viel ja sitte käveltii ja näi halailtii ponei jaja nii hyvät fiilikset mulle jäi tunnista vaikka ei kyllä nyt näistä kuvista mulle näytäkkää nii hienolle, mutta nii yritän oppia:)




Halihali;) Elli ei pidä halailemisista, se luimii ja yrmii. Ois kiva jos se ois sellane haliponi, mut yleensä kun on se nii äksy ni sen oon huomannu et ku tulee sit ratsailta ja ootellaa siitä et voidaa talutella takas tallii ni Ellist tulee sellassii halinalle piirteit :) Yhel kerral se rupes tökkii mua vaativasti ja vaati rapsutuksia ja taputuksia, siinä sainkin sitten ahkerasti sitä helliä :D Lopuks mä olin sen pyyhe ku se pyyki kaikki limat mun päälle, mutta mitäs siitä, se on vaa nii ihana! Mut kuitenkin loppukäyntien aikana oltiin sovittu Paulan kanssa että se urheana tyttönä menee kysymään opeltamme ilmansatulaa tuntia.. Nooh siinä sitten sain mulkoilla Paulaa vaativasti kun meinas unohtaa ja huidoin käsil sillee et haloo puhu. Lopulta tajus ja mä olin siis maneesin toises pääs ja se toises sit se kysy ja meidän kaikkien iloiseks yllätykseks se sano reippaal äänel et joo :) Et meillä on varmaan nyt sitten lähiaikoina ilmansatulaa tunti jaja ootan sitä innol koska viime kerrast on jo aikaa. Haluisin varmaan Ellin sillon tunnille:) Tasaiset askeleet ja en tippuis välttämättä nii helposti :DD Tai Emmyn.. Tai Peten, Petel menin mun iihan ekan tunnin Primuksessa :) Mut näihin tunnelmiin oottamaan ensi kertaa <3

                                 

20 kommenttia:

  1. sun kädet on ihan suorina...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Einenyt mun mielestä ihan suorassa ole on kuitenkin kulmaa :) Ja vähän kaikilla Ellillä ridaajilla tuppautuu olee ne kädet suorana :D syynä sen ihana kaula ;)

      Poista
    2. Sitten vielä pari juttua; Toi hevonen ei mene muodossa. tiedätköhän edes mitä muodossa meneminen tarkoittaa? ja sitten vielä, mitä sulla on alottelijoita vastaan? kaikki on joskus ollu alottelijoita, säkin, etkä oo vieläkään niin hyvä ratsastaja kun saatat kuvitella. laukkaaminen ja esteiden hyppääminen on kivaa, mutta ehkä ei kannattaisi vielä laukata edes joka tunti, laukkaaminen ei oo se pääasia, vai oonko väärässä?

      Poista
    3. saanko kysyy mitä helvettiä sä tuut tänne pätemään ? jos yhtään tiedät ratsastuksesta niin istuntavirheiden korjaaminen on tosi hidasta ! ja koska elli on yleensä just sellanen maakyntäjä ja ei kanna päätään kädet menee välillä tolleen... ja se on jo iso saavutus että elli alkaa myötäämään niskasta ja tulee luotilinjalle (jos vertaat muihin kuviin)... ei tietenkään laukkaaminen oo pääasia, mut miten voi kehittyy jos ei tee sellasia asioita joita ei osaa ?

      //sori veronicaa et puutuin tähä mut ärsyttää vaa niin paljon...

      Poista
    4. ja sä taidat olla "veronican" innokas fani? xd nolo oot

      sori, oli munki vielä pakko puuttuu tähän ku näin nää xd

      Poista
    5. puolustan vaa kaverii, ku tuut huutelee tänne (: mä en ees ymmärrä miks sun pitää valittaa joka postaukses jostain, paljonko se sun persettä kutittaa miten veronica ratsastaa ?

      Poista
    6. Ano: Ja Juulia on mun ystävä niin kaipa tuo halusi vaan puollustaa ei se mun mielestä mitenkään noloa oo :)

      Juulia: Hahha:D rauhotus

      Poista
    7. tohon kädet suorina haluun vaa sanoa iha ystävällisesti, et ei mulla ainakaan ellillä mee kädet suoraks, se on vielä aika epäkameli. kannattaa yrittää pitää ne kädet kulassa koska suorat kädet on tosi kovat (:

      Poista
    8. Mä en tiennykkää et luet mun blogii :D ja joo no mä oon nähy et aik monet ellil ridaajat menee vähä kädet suorana mut siis just tollasset hyvät ridaajat kute sä ni osaa ehkäpä pitää koko ajan kulmaa, minä nyt en iha vielä oo oppinu oikein Ellillä. :)

      Poista
    9. mua naurattaaa >:D joskus nää anonyymit ja jotkut randomit ei jaksa tehä muutaku ettii virheitä ja tulla soittaa huiluu tänne :D eijuma :D ja mullaki on kädet välil retardin näköset ja huonosti kulmassa :( mut kai mä nyt opin viel! mä en ite niinku ''eti'' mitää muotoo vaa se menee siihe ite jos nyt ees menee :D

      Poista
  2. Satu: Elli menee luotilinjalla meinaan sitä muodossa, perjaattessahan ei muototermiä edes ole on peräänanto. Tällä meinasin vaan että Elli kuunteli ja myötäs niskasta! Mulle se oli kyl saavutus koska must sitä ei saa hirvee helposti :D Ja ei mulla mitään aloittelijoita vastaan ole! Jos meinasit että miksi ne meidän tunneilla on ja valitin siitä, niin siksi koska me muut ei päästä edistymään kun opettajalta vie ylimääräistä huomiota niihin jotka on rästil ja alottelijoit. Mä en tosiaan kuvittele itteäni hyväks ridaajaks musta mä oon vast niinku just oppimassa paaljon uusia juttuja mitä monet hyvätratsastajat jo osaa. Ei laukkaaminen oo pääasia mutta mä halusin työskennellä ellin kanssa laukassa enemmän kun mulla se ei oikee suju plus sen pää on kohti taivasta niin haluun kehittyä siinä enemmän :)

    Juulia: Niin varsinkin mulla se oon hidasta matelen ku etana ku sä kiidät ku arabi :DD Aika useilla näillä mun kaltaisilla ja aloittelijoilla on kädet suorana :) Ja niinpä!

    VastaaPoista
  3. ellillä on kyllä helppo pitää kädet kulmassa.. ja sulla aika suorana juu. ja olen muutenkin täysin samaa mieltä kuin satu !!!

    VastaaPoista
  4. tarkotin enemmänki sitä et ei voi syyttää ellii käsien suoruudesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tietenkään voi? Ei tulisi mieleenkään -syyttää- hevosta omista virheistäni....

      Poista
  5. kun oot ridannu vasta noin vähän (alle vuoden vai :D) antteks jos erehdyn, niin ei o todellakaan tärkeetä saada hevosta kulkemaan muodossa :) ainakin itse kun olin ridannu vuoden köpöttelin jollain ponitalla vielä harjoitellen ihan perus asiouta kuten asetusta :) joten muoto ei todellakaan ole vielä tärkeää tuossa vaiheessa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon ridannu vähä alle vuoden vakituisesti mut sitä enne oon ridannu pienestä pitäen toosi epäsäännöllisesti. Ja no mua kiinnostaa oppia kaikkea mahdollista enemmän kuinenääpelkkiä perusasioita.. Et kyl mä yritän kovasti edetä ja oppia lisää:)millon säki oot alottanu oikee tä lukemisen :D ku en oo oikee mainitsenut täst kellekkää primuslaiselle:)

      Poista
    2. kannattaa eka keskittyä perusasioihin niin sen muodonkin löytää sitten sitä kautta :) ja löysin juulian blogista :D

      Poista
    3. Kyllä nyt niihin ollaan keskitytty:) ja jaajaa:D ehin jo ihmetelläkkin!

      Poista
  6. Elli näyttää tos enemmänki etupainoselta

    VastaaPoista